سلام دوباره.......این چند وقت تا 2 مهر که امتحانای پایان ترم لغو شدمون تموم میشه خیلی وقت نمیکنم بیام آپ کنم این مطلب رو هم از یه وبلاگ گرفتم گفتم بد نیست همه ببینن.....در همین حد.......اگه عمری باقی باشه میخوام از مهر که هم دیگه امتحان ندارم هم تو تهرانم برم دنبال واقعیت ماجرا و هر چیز به درد بخوری که پیدا کردم بذارم براتون.....(تو پرانتز بگم مامان خانم من رو به خاطر امتحانا تحریم کرده که نشینم پشت کامپیوتر ...الان هم قاچاقی نشستم......در هر فرصتی که پیش بیاد میام سر میزنم....خبر تازه هم از کروبی شد میذارم.........فعلا بای ....دعا کنید

مهدی کروبی، بخشی از مدارک را به کمیته حقیقت‏یاب مجلس ارائه کرد

جهت بررسی اسناد آزار جنسی بازداشت‏شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست‏جمهوری و به دلیل پیگیری‏های مصمم کروبی نشستی سه ساعته با حضور اعضاء کمیته حقیقت‏یاب مجلس در محل دفتر مهدی کروبی برگزار شد.

 

به گزارش سحام نیوز، در این نشست که اعضاء کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی به دستور رییس مجلس حضور یافته بودند با ارایه بخشی از مستندات مهدی کروبی در مورد آزار و اذیت جنسی بازداشت شدگان، بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه نسبتا طولانی هر یک از اعضاءحاضر نظرات خود را بیان داشتند و در نهایت با توجه به توجیهات لازم توسط کروبی مقرر گردید گزارش کامل این نشست توسط کمیته به رییس مجلس ارایه گردد.

در پی این دیدار، کاظم جلالی، عضو کمیته ویژه مجلس در مصاحبه‏ای با خبرگزاری مهر، ضمن توضیح در مورد این نشست تاکید کرد که نظام با کسی تعارف ندارد و اگر ماموری در این رابطه مرتکب تخلفی شده است باید با وی برخورد قاطعی شود. وی اظهار داشت:امروز بنده به همراه سروری، تجری، امیدوار رضایی، سنایی و مطهری با حجت الاسلام کروبی در خصوص ارائه اسناد و مدارک ایشان دال بر شکنجه و آزار جنسی برخی از بازداشت شدگان حوادث اخیر دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه علت اصلی دیدار ما با آقای کروبی نامه وی به آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر وجود آزار جنسی درخصوص برخی از بازداشت شدگان بود، عنوان کرد: بر این مبنا ریاست محترم مجلس هم دستور داد که این کمیته دیداری را با ایشان داشته باشد و مستندات وی را دریافت و بررسی نماید.

سخنگوی کمیته ویژه مجلس با بیان اینکه کروبی نقطه نظرات و شنیده های خود را در خصوص برخورد نامناسب ماموران با بازداشت شدگان مطرح کرد، یادآور شد: کروبی موضوع 4 نفر از افرادی را که به وی مراجعه کرده بودند و ادعا داشتند که مورد شکنجه و آزار جنسی واقع شده اند ، با ما در میان گذاشت و قرار شد آنها را به کمیته معرفی کند. وی افزود: ما به آقای کروبی گفتیم که نظر شما در خصوص آزار جنسی این 4 نفر قطعی است یا خیر که وی اظهار داشت: "نظر بنده غیر قطعی است و چنانچه قبلا هم گفته ام باید صحت و سقم آن را بررسی کرد."

به گفته جلالی کروبی تاکید کرده است که این 4 نفر مایل به دادن شهادت در خصوص تعرض به خود هستند ، اما احساس امنیت نمی کنند. جلالی همچنین خبر داد که دبیرکل حزب اعتماد ملی می گوید خود یکی از این افراد را به قوه قضائیه معرفی کرده است اما ماموران دستگاه قضایی با وی برخورد نامناسب کرده اند.

وی به مهر تصریح کرد: قرار بر این شد که وضعیت این 4 نفر مورد بررسی قرار گیرد به گونه ای که در فضایی که این افراد احساس امنیت می کنند اظهارات خود را برای کمیته ویژه بیان کنند، چرا که نظام با کسی تعارف ندارد و اگر ماموری در این رابطه مرتکب تخلفی شده است باید با وی برخورد قاطعی شود، اراده رهبری و نظام در این راستا است و در عین حال اگر این موارد صرفا فضاسازی علیه جمهوری اسلامی بوده بایستی با عوامل آن هم برخورد شود.

به گفته جلالی همچنین کمیته ویژه مجلس بنا دارد با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس، آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و برخی مسئولان نظام در این رابطه مذاکراتی انجام دهد.